نگه دارنده لوله نازوگاستریک (NG Tube holder)

استفاده راحت
جلوگیری از بروز آلرژی و حساسیت بینی
سبک وزن، انعطاف پذیر، نشکن

[yith_wcwl_add_to_wishlist]

توضیحات

لوله ی نازو گاستریک

لوله نازوگاستریک (لوله NG) یک لوله پلاستیکی نازک و انعطاف پذیر است که برای اهداف پزشکی موقت استفاده می شود. «نازوگاستریک» به معنای «بینی به معده» است. این لوله طوری طراحی شده است که از طریق حفره بینی به گلو و از طریق مری به معده شما عبور کند. کادر درمان از انواع مختلفی از لوله های نازوگاستریک برای رساندن مواد به معده یا بیرون کشیدن مواد استفاده می کنند.

روش کار گذاشتن لوله ی نازو گاستریک

  • لوله نازوگاستریک را از طریق یکی از سوراخ های بینی خود وارد کنید و آن را در یک خط مستقیم به سمت پشت گلو قرار دهید. این برای جلوگیری از فشار بر سقف حفره سینوسی است.
  • وقتی لوله نازوگاستریک به پشت گلو رسید، به آرامی آن را به سمت پایین مری هدایت کنید و به آرامی به جلو بردن آن ادامه دهید.
  • یک فنجان آب با نی به شما می دهد تا از آن بنوشید و از شما بخواهد که جرعه های کوچک بنوشید و قورت دهید. این به پایین کشیدن لوله نازوگاستریک از طریق مری شما کمک می کند. از طرف دیگر، آنها ممکن است از شما بخواهند که یک نفس عمیق بکشید و آن را نگه دارید. در صورت نفس کشیدن، سرفه یا ناراحتی لوله را متوقف کرده و خارج کنید.
  • آنها پس از یک استراحت کوتاه دوباره آن را امتحان خواهند کرد.
  • لوله را تا زمانی که به علامتی که طول صحیح را نشان می دهد برسد ادامه دهید، سپس آن را محکم کنید.
  • بررسی کنید تا مطمئن شوید که لوله در محل صحیح قرار دارد.

از آنجایی که لوله ی نازوگاستریک باید درون بینی قرار بگیرد و ثابت شود معمولا پزشکان با استفاده از چسب های مخصوص این لوله ها  را به بینی بیمار میچسبانند که میتواند باعث ناراحتی بیمار و کنده شدن مداوم چسب ها به دلیل رطوبت شود.

نگهدارنده لوله ی نازوگاستریک

با در نظر گرفتن هزینه ها و تخمین هزینه های تولید می توان گفت چسب های لوله ی نازوگاستریک ارزان تر می باشند. با این حال، برای اینکه چسب موثر بماند، پیشنهاد می‌شود که هر 3 تا 5 روز یک بار چسب روی لوله‌های بینی تعویض کنید، که باعث می‌شود نگهدارنده لوله نازوگاستریک برای بیمارانی که طولانی‌تر انتوبه می‌شوند مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. اگر لوله معده نیاز به جابجایی داشته باشد، هزینه های نوار چسب دو برابر می شود و نگهدارنده لوله را جایگزین ارزان تری می کند.

همچنین باید به ایمنی و کارایی نگهدارنده لوله نازوگاستریک در مقایسه با محصولات چسبی نگاه کرد. این بیشتر یک نظر ذهنی است و ممکن است به بیمار یا موقعیت بستگی داشته باشد. برای مثال، نگه دارنده لوله ممکن است علاوه بر آنچه که بیمارستان‌ها در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند، استفاده شود تا لوله‌های گران‌قیمت و سخت در جایگیری بیرون نیایند و از آسیب وارد کردن مجدد جلوگیری شود. نگه دارنده لوله ممکن است با کاهش میزان پارگی دستکش در هنگام استفاده از سایر محصولات چسبنده و کاهش بروز نکروز بافت بینی ناشی از قرار گرفتن اشتباه لوله نازوگاستریک بوسیله نوار چسب، ایمنی را بهبود بخشد.

مزایای نگه دارنده لوله نازوگستریک

  • از نگهدارنده لوله نازوگاستریک می توان به راحتی در هنگام پوشیدن تجهیزات محافظ شخصی (PPE یا دستکش) استفاده کرد(بر خلاف چسب ها که به دستکش های جراحی می چسبند).
  • نگهدارنده لوله نازوگاستریک بدون چسب است بنابراین هیچ گونه واکنش آلرژیک یا تحریک پوست و حفره بینی ندارد.
  • نگهدارنده لوله نازوگاستریک مقرون به صرفه است زیرا نیازی به تغییرات منظم ندارد و امکان تغییر موقعیت را فراهم می کند.
  • نگهدارنده لوله نازوگاستریک سبک وزن، انعطاف پذیر، نشکن و ساخته شده از مواد قابل بازیافت است.
  • نگهدارنده لوله نازوگاستریک کمتر از چسب های رایج کثیف می شود است.

مراحل اتصال نگه دارنده نازو گستریک

  1. بیمار را از ونتیلاتور یا منبع اکسیژن جدا کنید و نگهدارنده لوله را روی ابتدای لوله فشار دهید. بیمار را دوباره به ونتیلاتور یا اکسیژن وصل کنید.
نازوگستریک
نازوگستریک

دو فلپ را در سوراخ کوچکتر از هم خم کنید و لوله معده را با زاویه به داخل سوراخ کوچکتر بلغزانید.

nasogastric tube holder
nasogastric tube holder
  1. دو فلپ را رها کنید تا لوله معده در جای خود قفل شود.
نگه دارنده لوله نازوگستریک
نگه دارنده لوله نازوگستریک
 
اطلاعات تکمیلی
سوالات متداول
جواب
جواب
جواب
جواب
جواب
محصولات مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نگه دارنده لوله نازوگاستریک (NG Tube holder)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *