استفاده از IPC برای ورزشکاران

دنیای پزشکی دنیایی جذاب است. با این حال، سوال این است که آیا یک کاف بادی که در نیمه پایین بدن شما استفاده می شود می تواندبه همراه یک پمپ پنوماتیک به جلوگیری از احتباس مایعات در ورزشکاران و تسریع روند بهبودی کمک کند؟

تمرین شما را بدتر می کند و ریکاوری شما را بهتر می کند و دستاوردهایی را که به سختی به دست  می آورید را تثبیت می کند، بنابراین ریکاوری بعد از ورزش بخش اساسی ساختن یک ورزشکار قوی است. اگر بخواهد ریکاوری موثر باشد، میزان ریکاوری باید با میزان کاری که ورزشکار انجام می دهد مطابقت داشته باشد. در حالی که داروهای طبیعی برای مهار احتباس مایعات در دسترس هستند، هیچ چیز بهتر از دستگاه فشرده سازی متناوب (IPC) کار نمی کند.

ورزشکاران به خصوص ورزشکاران استقامتی به دلیل فشار زیاد و استرس دچار تغییراتی در نیمه تحتانی خود می شوند. مطالعات نشان می دهد که تاندون آشیل از نظر اندازه بزرگ می شود، ضایعه استخوانی، احتباس مایعات و تورم رخ می دهد و باعث درد شدید در پاها، مچ پا و ساق پا می شود. معمولا ورزشکاران از گرفتگی عضلات پا، تجمع لاکتیک، کاهش اکسیژن و احتباس مایعات در پاها رنج می برند.

روش های ریکاوری زیادی در دسترس می باشد، انتخاب مناسب از بین روش های ریکاوری می تواند کمی سخت باشد. اکثر ورزشکاران روش خاص خود را برای استراحت و بازگرداندن بدن خود به حالت عادی دارند ولی در بین این روش ها غیر تهاجمی ترین و اتوماتیک ترین روش استفاده از فشرده سازی متناوب پنوماتیک (IPC) می باشد. این فرآیند شامل اعمال فشار از یک فشردن ملایم به فشار شدیدتر برای کمک به بهبودی است.

رفع درد در ورزشکاران با کامپرشن تراپی (IPC)؟

تمرینات با شدت بالا توسط ورزشکاران به ویژه حرفه ای ها می تواند باعث ایجاد فشار و اختلال جدی در عضلات اسکلتی اطراف ساق پا شود. این شامل آسیب به سارکولما و بافت های همبند است که باعث درد و احتباس مایع در پا می شود.

در یک ورزشکار، هر گونه نقص در بافت‌های همبند اطراف ساق پا به معنای قدرت عضلانی ضعیف، جریان کم اکسیژن، تجمع لاکتیک و درد شدید است که ممکن است هفته‌ها بدون وسیله‌ای برای ریکاوری ادامه داشته باشد.

حتی با وجود اینکه مطالعات برای مشخص کردن نحوه عملکرد آن به خوبی ادامه دارد، جادوی کامپرشن تراپی با دیگر روش های ریکاوری که  ماهیت ایستا و کارایی محدودی دارند، کاملاً متفاوت است.

فشرده سازی متناوب پنوماتیک (IPC) به روشی منحصر به فرد عمل می کند. فشار در فواصل معین و رهاسازی فشار برای تقویت جریان خون، افزایش سطح اکسیژن به پاها، پمپاژ مواد زائد و رساندن سریعتر مواد مغذی تازه به عضلات برای تسریع بهبودی. همچنین جلوگیری از DVT و کاهش خطر ابتلا به DVT اعمال می شود.

جلوگیری از احتباس مایع در ورزشکاران با کامپرشن تراپی(IPC)

چه در عضلات تمرین‌کرده و چه تمرین‌نشده، ورزش‌های غیرعادی باعث آسیب‌های عضلانی مانند تورم، درد، حساسیت در اطراف ناحیه درد، کاهش قدرت و سفتی می‌شوند. تصور می‌شود که این درد منجر به اختلال در هموستاز کلسیم می‌شود که منجر به احتباس مایعات در پاها می‌شود و باعث تورم و احساس لاستیک در اطراف ناحیه درد می‌شود. اگرچه درد و علائم مرتبط با خستگی عضلانی کاهش می یابد، اما استفاده از داروهای طبیعی زمان بیشتری می برد.

در برخی موارد، این فرآیند 4 تا 10 روز طول می کشد، که لزوما بد نیست، اما در صورت عدم بررسی می تواند آسیب بیشتری ایجاد کند. یکی از اقدامات درمانی که به ورزشکاران کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود یابند و اندام‌ها را به حالت عادی برگرداند، فشرده‌سازی متناوب پنوماتیک یا IPC است.

فشرده سازی متناوب پنوماتیک (IPC)چقدر برای ورزشکاران کارآمد است؟

فشرده سازی متناوب پنوماتیک (IPC) فرآیندی است که برای کمک به ورزشکاران برای بهبودی کامل پس از یک ورزش شدید یا طولانی مدت استفاده می شود. این درمان در کاهش احتباس مایعات در پاها بسیار موثر بوده است. کامپرشن تراپی برای افزایش جریان خون، افزایش حرکت مفاصل دردناک، از بین بردن سفتی و بازگرداندن قدرت به مفصل بسیار کار آمد بوده است. برخلاف روش‌های معمول ریکاوری، ورزشکاران اکنون به دستگاه های فشرده‌سازی پنوماتیک و سیستم های ریکاوری دسترسی دارند که فشار هوا را در اطراف اندام برای بهبود گردش خون و احتباس مایعات ایجاد می‌کند.

پنوماتیک کامپرشن تراپی

فشرده سازی متناوب پنوماتیک در ریکاوری ورزشکاران

به طور کلی، ایده فشرده سازی متناوب پنوماتیکی استفاده از یک دستگاه بادی پوشیدنی است که در امتداد طول پاها قرار می گیرد و آن را کاملاً می پوشاند. سپس کاف ها با هوا باد می شوند و با مکانیسم فشرده و رهاسازی از پا به سمت بالا باعث تسریع گردش خون می شوند. این فشار اعمال شده باعث می شود خون اکسیژن دار سریعتر به سمت پا جریان یابد و خون بدون اکسیژن به قلب بازگردد و گردش خون را بهبود بخشد و محل درد التیام یابد.

سیستم IPC همچنین به حذف سموم تجمع یافته در اندام ها و تولید مواد مغذی و الکترولیت های تازه برای تسریع روند بهبود کمک می کند. اگرچه سیستم های ریکاوری، فشرده سازی متناوب پنوماتیک (IPC) برای ورزشکاران کار می کند، از IPC‌ به عنوان ابزاری برای بهبود گردش خون در افراد غیر ورزشکار یا در افراد مبتلا به اختلال گردش خون نیز استفاده می شود.

فشرده سازی متناوب پنوماتیک گرم شدن را تسریع می کند

سنسور اکسیژن عضلانی ثابت کرده است که کامپرشن تراپی در تنها 8 تا 10 دقیقه گرم کردن، سیستم های ریکاوری اکسیژن عضلانی (SMO) را به نقطه ای می رساند که به طور معمول 30 تا 40 دقیقه در گرم کردن دستی برای ورزشکار زمان لازم است.

 ثابت شده است که این کامپرشن تراپی یک رمز تقلب زیستی است که باعث افزایش کارایی عالی برای ورزشکاران دارای زمان ریکاوری کم می باشد است.

مزایای فشرده سازی متناوب پنوماتیک برای ورزشکاران

IPC به ورزشکاران کمک می کند تا بهبود یابند و در کاری که انجام می دهند بهتر شوند. موارد زیر دلیلی است که باید امروز یکی از آن ها را داشته باشید.

ریکاوری سریع و هماهنگ با IPC

یک درمان طبیعی برای احتباس مایعات این است که پاهای خود را بالاتر از قلب خود قرار دهید تا ورم پاها را از بین ببرید. اگرچه این خوب است، اما تمام مشکلات ناشی از تمرینات شدید را برطرف نمی کند، اما یک دستگاه  IPC این کار را می کند.

همانطور که در سراسر مقاله ذکر شد، هدف اصلی این محصول بهبود گردش خون در اندام ها – بازوها یا پاها است. رگ های خونی اطراف پا ها معمولاً بسیار کوچکتر از سایر قسمت های بدن هستند. در حین ورزش، بدن خون بیشتری به این نواحی می فرستد تا با کمبود اکسیژن مقابله کند، که منجر به تورم رگ ها می شود. علاوه بر این، پارگی های میکروسکوپی در رگ ها رخ می دهد که باعث ملتهب شدن و تجمع ضایعات متابولیکی می شود که این منجر به درد ، کاهش قدرت عضلانی و کاهش سطح عملکرد شما را می شود.

اکنون می‌توانید با گزینه‌های قابل حمل متعدد ما که قبلاً برای ورزشکاران حرفه‌ای و  تجملاتی بود، اما اکنون برای قهرمانان روزمره در دسترس است، از خانه یا هر جایی ریکاوری کنید.

رفع خستگی و درد پاهابا کامپرشن تراپی

یکی دیگر از مشکلاتی که ورزشکاران با آن دست و پنجه نرم می کنند، درد عضلانی تاخیری است این وضعیت زمانی پیش می آید که شخص احساس می کند که درمان شده است در حالی که درمان نشده است. صدمات انباشته می تواند یک ورزشکار را بیش از حد انتظار از زمین بازی خارج کند، که بدترین کابوس برای هر حرفه ای است. آسیب‌های کوچک مانند زانوی دونده، آتل‌ها و آشیل حساس آسیب‌های شایعی هستند، اما اگر بهبود نیابند، می‌توانند آسیب بیشتری به بدن شما وارد کنند. فشرده‌سازی پنوماتیک (IPC) تضمین می‌کند که نه تنها بدن شما از درد جاری بهبود می‌یابد، بلکه آسیب‌های زمینه‌ای نیز درمان می‌شوند. علاوه بر این، استفاده از IPC در سیستم های ریکاوری به صورت روزانه یا چند بار در روز برای گرم کردن و ریکاوری میتواند یک راه حل برای بهبودی سریع تر و آماده شدن برای بازگشت و کاهش احتمال آسیب در آینده است.

پنوماتیک کامپرشن تراپی در ورزشکاران

عملکرد پیشرفته کامپرشن تراپی پنوماتیک

تمرین باعث پیشرفت میشود اما نه در زندگی یک ورزشکار آسیب دیده. اگر بدن شما به طور کامل بهبود نیافته است، تمرین بیشتر باعث استرس می شود و سیستم شما را از هم می پاشد. به جای ساختن عضلات و آماده شدن، ممکن است زمانی که به برد نیاز دارید، خود را برای شکست آماده کنید. درد همراه با تمرین بیشتر درد را از بین نمی برد. برای از بین بردن درد ریکاوری IPC مورد نیاز است. امروز سیستم ریکاوری خود را دریافت کنید و در هر کجا که هستید بهتر باشید.

از ترومبوز ورید عمقی (DVT) جلوگیری می کند

DVT معمولا در افراد مسن بالای 60 سال رخ می دهد، اما در حال حاضر یک پدیده رایج در ورزشکاران استقامتی است. DVT یک تشکیل لخته خون در عمق وریدهای پایین تنه است. DVT زمانی اتفاق می افتد که به دریچه ای که خون را به قلب باز می گرداند(دریچه لانه کبوتری) آسیبی وارد شود. این آسیب منجر به یک دریچه نشتی می شود که باعث می شود خون در پاهای شما جمع شود. تورم و حساسیت در ناحیه از نشانه های DVT است. فشرده سازی متناوب پنوماتیک (IPC) این بیماری را با شل شدن لخته خون و افزایش جریان به قلب بهبود می بخشد.

آیا ورزشکاران واقعاً به IPC نیاز دارند؟

برای یک ورزشکار، سلامتی بالاترین اولویت است. اگر آن را بدیهی فرض کنید، زمانی که بیشتر به شما نیاز است، از میدان خارج خواهید شد. درمان فشرده سازی متناوب پنوماتیک (IPC) سلامت شما را برای روزهای سخت بهبود می بخشد. حتی  اگر از آن برای ریکاوری یا افزایش عملکرد خود در مسیر استفاده کنید، با ارزش ترین گزینه شما با یک IPC شروع می شود.